Thursday, December 13, 2012

Kek Madeline dan Sardin gulung Siri 2

Ok baru sekarang baru aku ada mood nak update blog ni. So far untuk minggu lepas macam yang dijanjikan aku akan share apa yang aku buat sepanjang amali masakan minggu lepas. Kalau diikutkan aku memang kena buat kek madeline but once aku enter je lab, assistant dah beritahu supaya buat 1 jenis sahaja iaitu sardin gulung. Senang keje aku tak susah-susah. Kira laku jugaklah aku punya sardin gulung ni. Habis licin. Nasib baik aku simpan 1 untuk partner aku sebab dia tak makan lagi.

Tu dia dah macam master chef..hikhik

Sardin gulung yang sedang dibakar


Nak buat benda ni tak susah pun cuma ada 1 kesilapan aku tersilap buat. Apa dia agak-agak?????  Aku terlebih bubuh GARAM kat inti sardin dia!!! just imagine rasa masin dia..huuhuhuhuu.. terkuat berangan mungkin masa masak. Kata orang masa masak jangan berangan nanti hangus tapi aku tak hangus cuma terlebih masin. Maka jalan terbaik yang aku buat adalah dengan bubuh air and tumis sampai kering. Last2 sedap jugak. So, for next week ujian memasak aku akan buat makaroni goreng dan juga kek permaisuri. Wish me luck!!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Jom Tengok!