Saturday, March 01, 2014

Pengalamanku Bersama Nutox :-)

Ok, untuk kali ini aku nak berkongsi sedikit berkenaan produk skincare yang aku guna lebih kurang 2 bulan lebih. Apa dia????

SET SKINCARE NUTOX....

Tadaa...

Actually yang dalam gambar ni belum complete set lagi. Yang ada dalam set tu adalah

1. Skin Refining Astrigent
2.Moisture Emulsion SPA 25++
3. Supernatural Night Repair
4. Solar block SPF45 PA++

yang aku tak masukkan dalam gambar Wrinkle Away Cleanser 
amik dr google

dan  Nutox Oxyfusion Advanced Serum Concentrate 30
amik dr google
Nak dijadikan cerita aku punya "serum" ni dah pecah minggu lepas sebabnya my son duk ambil dan buat main. Entah macam mana jatuh ke lantai dan berderai. Lalu mengalir laju cairan serum itu membasahi lantai. Owh anak. Hendak kutangan apakan daya kau jua tak sengaja. Mau menangis tak berlagu. Harga sebotol ni boleh tahan dekat RM40++. Makanya setakat ni belum beli yang baru.

Aku start pakai Nutox ni sejak akak aku sendiri inform yang produk ni bagus sebab PARABEN FREE. apa tu? ok, pernah tak korang beli apa-apa produk dan dia akan tulis methylparaben, ethylparaben and what so ever yang hujung dia ada "paraben". Sebenarnya paraben ni tak bagus untuk kulit kita sebabnya korang boleh tengok kat sini. 

Dulu macam-macam produk aku guna. Ada yang buat muka jadi makin kering, melekit, berminyak-minyak dan tak kurang jugak makin banyak jerawat yang tumbuh.  Tapi antara banyak-banyak produk tu aku lebih suka Nutox sebabnya dia memberi kelembapan pada wajah. Pagi-pagi je aku akan bangun aku akan cuci muka dengan Wrinkle Away Cleanser. Lembut pada kulit. Aku ni jenis kulit kering, so lepas mandi aku akan spray Skin Refining Astrigent. fungsi dia sama macam toner. Untuk menutup pori-pori dan menyegarkan wajah. Gitew kenzzz... Then, tepuk-tepuk sikit muka bagi dia serap. Pastu baru la picit Moisture Emulsion SPA 25++ dan sapu ke muka. Cuba korang tengok botol dia sangat menjaga kebersihan hokayysss.. No more calit-calit. Bayangkan kalau 20x kita calit tangan kita belum tentu bersih. So, banyaklah bakteria yang mungkin bermaharajalela. Haaa apa jadi dengan muka nanti. Sebab tu aku suka produk ni. lagi satu dia tak melekit dan sejuk je pada muka. Tak berminyak. 

Bila cuaca panas aku memang akan apply  Solar block SPF45 PA++. Tang ni aku suka sebab dia boleh sekali jadi bedak asas sebelum nak bersolek. Tak pakai bedak pun takpe dah.

And bila malam cuci muka sekali lagi dan pakai  Supernatural Night Repair. Dia akan baiki sel kulit kita dan mengecutkan jerawat. Esok pagi bangun jerawat yang bertepek pun boleh kecut. Magik tuuuu. Aku rasa aku akan terus setia dengan Nutox. Mana tau boleh cun macam Fazura. Sape tau kan. (ada hati nak macam fazura) 



Sebelum aku terlupa. Ada satu lagi produk yang aku lupa nak mention iaitu dia punya Softening Pre  Cleanser.

amik dr google
Aku akan guna menda ni bila nak bersihkan make up. Then barulah cuci pakai cleanser yang aku cerita awal-awal tadi. Siapa yang rasa nak produk yang selamat, Paraben Free, tak melekit, sejuk pada muka. Aku suggest try la produk ni. Kesan dia memang tak serta merta. But bagi aku biarlah lambat asalkan tak memeritkan dan menyakitkan. Sebabnya aku akan guna lama. So, tak nak la produk cepat putih dan cerah tapi akan datang kulit menipis dan datangkan efek sampingan lain. 

Ni hanyalah review pasal pengalaman aku sendiri. Mana yang dah cuba tapi tak kena dengan kulit korang tu better cari lah produk yang lebih sesuai. Setiap orang jenis kulit lain-lain. Kena berani try and error sampailah jumpa yang betul-betul sesuai. Ok ;-)

Selamat Mencuba!

PEACE!!!!!
 

29 comments:

  1. Wah... nak try jugak la ... tq for the review.. salam ramadhan and salam perkenalan

    ReplyDelete
  2. Ye saya pun pengguna setia nutox :)

    ReplyDelete
  3. Salam .. Nyatakan harga dia satu2 produk bole? Sy tgh mncari 1 produk yg sesuai..rsa mcm nk pkai nutox.. Hehe tenkiu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy x brapa nk ingat. Better survey kat watson. Sllunya ada less..

      Delete
  4. Hari ke 4 skrg menggunakan product nutox, memang ada perubahan..kita tunggu dlm 1 bulan ni hasilnya

    ReplyDelete
  5. wow. confius sangat nk tukar skincare. antara Nanowhite dengan Nutox

    ReplyDelete
  6. wow. confius sangat nk tukar skincare. antara Nanowhite dengan Nutox

    ReplyDelete
  7. Nanowhite ada paraben...sebab tu sy pon tukar nutox..best..hahaha

    ReplyDelete
  8. Nanowhite ada paraben...sebab tu sy pon tukar nutox..best..hahaha

    ReplyDelete
  9. Yey kita pun tukar nutox dah. Setakat ni kita pakai cleanser, toner, mosutiriser n night repair. Parut jerawat bknnya mata boleh hilang tp nampak jugak kesan positif liang pori dh mengecil, skin nmpak halus, lembab. Nak try serum plak lpsni.

    ReplyDelete
  10. Byk nye product dy .. sempatke nk pkai smua

    ReplyDelete
  11. saya baru je berjinak2 pakai nutox ni, bila pertama kali saya applyskin refining astrigent sebelum tidur kulit muka saya menjadi pedih dan panas. Pagi esoknya saya apply moisture emulsion dan lain2, kulit muka saya turut menjadi panas dan pedih. Kulit muka saya tak sesuai dengan produk ni ke ataupun memang kesan produk ni macam tu?

    p/s ; harap dapat balas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astrigen until kulit berminyak yg x sensitive.. Sy pn x bole.. Jd dry skin... Pkai toner renewing nutox... Cleansing gel

      Delete
  12. saya baru je berjinak2 pakai nutox ni, bila pertama kali saya applyskin refining astrigent sebelum tidur kulit muka saya menjadi pedih dan panas. Pagi esoknya saya apply moisture emulsion dan lain2, kulit muka saya turut menjadi panas dan pedih. Kulit muka saya tak sesuai dengan produk ni ke ataupun memang kesan produk ni macam tu?

    p/s ; harap dapat balas

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. Halal sis.. Siap Ada logo halal lagi pada setiap botol ☺ Boleh cuba sebab saya baru Cuba 3 hari,memamg berkesan

      Delete
    2. Halal sis.. Siap Ada logo halal lagi pada setiap botol ☺ Boleh cuba sebab saya baru Cuba 3 hari,memamg berkesan

      Delete
  14. hai , sy pun comfius antara nk pakai nutox atau nanowhite ..

    ReplyDelete
  15. supernatural night repair tu.. stu berapa yekk..

    ReplyDelete
  16. ape beza yg renewing ngn nutox merah tu...tpi sy gune yg merah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tksilap saya pernah google sebelum ni , merah dan pink perbezaan dari segi penggunaan mengikut umur . Nanti try google , risau salah plak😅

      Delete
    2. saya pun guna warna merah , nak guna warna pink dh malas . sbb xnk tukar² wlpn produk yang sama

      Delete
  17. Apa beza yg Nutox pink dan Nutox merah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pgguna nutox dah 11 bulan. .

      Dulunya pakai salah produk, kulit muka jdi kering mngelupas.. Jdi try nutox, lepas 2 mggu kulit lembab, saya pkai set lengkap khas utk kulit kering ..

      Sape nak beli produk nutox boleh dm saya 014-9652652..
      Saya tolong blikan direct online dari nutox

      Delete

LinkWithin

Jom Tengok!