Saturday, June 15, 2013

Selamat Hari Bapa, Abah!!!

Laptop kubuka, mula jari menekan-nekan pada google chrome setelah wifi disambungkan padanya...
Lalu aku mencari laman facebook yang selalu aku kunjungi. Meneliti status manusia yang bermacam-macam di laman HOME.. kebanyakkan rata-rata dari mereka membuat status "sayang abah, sayang ayah, sayang daddy, papa, walid" and what so ever yang sewaktu dengannya...

Dalam hati terfikir, "hari bapa ke hari ni???"...
Segera mencari maklumat di Google tentang tarikh hari bapa... YEs! Today 16 JUN 2013 is FATHER's DAY u know!!... dah ucap pada bapa masing2??.. once again i announce Today 16 JUN 2013 is FATHER's DAY... ermmm selalunya orang akan lebih ingat pada hari ibu.. betul tak??... kesian abah/ayah/daddy/papa/walid kita yang kadang2 x disambut harinya..

But timbul persoalan di sini berkenaan hukum menyambutnya sebab macam hari ibu u all pun tahu kan macam2 spekulasi yang mengatakan ia mengikut ajaran agama lain. Tetapi semua itu bergantung kepada niat kita. Janganlah diniatkan untuk mengikut ajaran mereka tetapi berniat di hati semua itu sebagai tanda penghargaan kepada mereka yang banyak menabur budi dan jasa kepada kita. Untuk lebih dapat kepastian klik sini.

Hargai ibu dan bapa.. walaupun tiada hadiah tapi ungkapan sayang dari seorang anak mampu menyentuh hati dan qalbu mereka.. Salam rindu dan salam sayang untuk abahku tercinta!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Jom Tengok!