Sunday, January 05, 2014

Plan Untuk Cuti Semester

Hehehehe..
Cuti datang lagi..

Suka la hati. Berhari-hari aku fikir apa plan aku nak buat sepanjang cuti semester selama sebulan nanti. Sebulan kata orang walau x la lama sangat but x nak la masa tu terbuang gitu je, ye dak? At least ada la jugak benda nak dibuatnya... So, lepas meninjau-nijau makanya adalah beberapa aktiviti yang aku dah pun plan. Apa dia???

Hmmm,, salah satunya berkebun. 
Yup, aku nak tanam sayur kat keliling rumah. Tanam sawi, kailan, kangkung, cili dan sebagainya. Ruang keliling rumah cukup besar untuk bercucuk tanam. Kawasan kampung kan. Sayang je kalau tak digunakan. Makanya aku pun dah siap2 order biji benih daripada Blogger ni. Seronok aku tengok hasil dia cucuk tanam. Kata orang berbakti pada tanah ni ada hasilnya. Mudah2an menjadi.Lagi pulak kat rumah ada bela lembu, memang untunglah sebab najis tu nanti boleh buat baja dan campuran kompos. 

Ni pokok cili Kulai yang aku tanam masa semester 1. Alhamdulillah besar-besar buah dia.

Tadaa!! Ni lah hasilnya lepas dipetik.



Keduanya aku rasa nak cat semula bilik aku. Now, bilik tu warna kuning cair. Warna yang agak panas. Apa color nak tukar belum decide. Tapi aku cadang untuk tukar kepada warna biru cair atau soft pink. Tengoklah macam mana nanti. 

cantikan biru ni? (sumber :google)


Pink ni pun lawa (Sumber : google)
 Anyway tu semua just plan, jadi x jadi tu xtau lagi. Tapi yang berkebun tu pasti sebab dah order pun biji benih. Sayang pulak kalau tak semai. Ok, happy holiday semua yang bakal bercuti this month till the next.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Jom Tengok!