Sunday, February 16, 2014

Malam yang........................

Kesepian malam memanggil memori silam datang mengetuk pintu mindaku. Bukan bertalu-talu tapi hadirnya seperti angin menyapa pipi. Biar tak terlihat tapi dirasai. Biar tiada depan mata tapi terasa ia disisi................................






Apa la duk merepek malam2 buta ni. Ekceli aku ni baru balik ke kolej terchenta tengahhari tadi. Macam biasa balik meninggalkan buah hati a.k.a anak kesayangan yg makin pandai, cukup banyak celotehnya. Tapi apa nak buat tugas baru bakal menyusul dan tanggungjawab lain perlu dipikul. Nak atau tidak kena bersedia hadapi segala kemungkinan. 

Alang2 update ni, meh aku share apa yang aku buat masa cuti sebulan yang lalu. 

1. Tanam Sayur. Aku berjaya tanam pokok yang aku nak sangat tanam masa sebelum cuti. Pokok yang aku tanam sawi, kangkung, terung, timun, bendi, kailan dan lobak putih. Tapi malangnya sayur kangkung tak berapa menjadi. Biji benih yang ditabur tak mengeluarkan tunas langsung. Pelik bebenor. Ke sebab aku tak rendam dulu biji benih tu then dia dorman sampai busuk. Nampak tak kelemahannya di situ. Urmm bukan tu je, sawi pun mula2 segar then layu terus kering even aku dah letak sungkupan selepas pemindahan. Mungkin disebabkan cuaca yang teramat terik, tanah kering (menyiram macam mana pun x membantu). So, aku fikir lokasi penanaman tak strategik. Manakala yang lain-lain tak banyak masalah. Kailan je yang ada masalah sikit. Daunnya mula dimakan serangga. Sebelum balik aku pun lupa nak sembur racun serangga. Jawabnya memang tinggal tangkai jela nanti. haha.............

2. Cat bilik. Haa yang ni x berjaya nak buat. Sebab apa? Dapat tentangan dari mak. Katanya akan datang nak renovate rumah, so membazir kalau bilik tu kena tebuk. SO, atas prinsip taat ibu bapa maka aku menjadi anak yang mendengar kata.. wehuuu~~.. So, bilik sedia ada kekal warna kuning cair.

Rasanya tu je yang aku nak buat masa cuti. Aku pun lupa dah apa yang aku post pada entry sebelum cuti. Whatever pun selamat menempuh semester baru buat kengkawan seperjuangan. Tahniah atas keputusan cemerlang pada semester lepas. (alhamdulillah, berjaya capai azam 2014 untuk merangkul anugerah dekan sem 7..3.953)Syukur atas pemberian-Nya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Jom Tengok!