Tuesday, May 07, 2013

Detektif ohh detektif

apa tugas detektif? mestilah menyiasatkan?.. Menyiasat apa? jenayah? kes curi? samun? merogol? membunuh? whatever jawapan kepada persoalan ini, hakikatnya aku bukanlah seorang detektif...aku hanyalah insan biasa yang tak punya apa2, hanya punya sekeping hati yang kering sekering ikan masin..hahaha melalok sudah aku nihh..  After this i will become a researcher!!.. u know what researcher is???.. don't 'geleng-geleng' kepala haa.. wat2 x tau.. tapi mana yang tak tahu tu memang dimaafkan.. Anyway kalau dah nama belajar di universiti then tak buat penyelidikan memang tak sah la. Nama pun belajar dekat universiti penyelidikan. Mana lagi kalau bukan UPM yang telah diiktiraf oleh Jemaah Menteri pada 11 oktober 2006 sebagai salah sebuah universiti penyelidikan. Ada 4 buah lagi universiti yang diiktiraf kalau tak silap aku UM, UKM, USM dan UTM.. congrats2.. bangga aku sebagai salah seorang warga universiti ni yang tertubuh sejak 1931.. huhuhu penuh fakta entry aku kali ni.. macam nak buat asignmen.. 

Anyway that's not the point. Actually i just want to tell people that i have start my final year project for this semester. That project will be continue until next semester. Means that it takes 2 semester to be done. It will start with the Proposal which just include 3 chapter only. Just now, i already show my research title to the supervisor. First, i think she will agree with my choice to fullfill the task just in faculty butttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt... oh no!! she ask me to done it in school.. teng.. tengg.. tenggg.. Get ready for brainstorming!!.. i'm not interested at first when she ask me to do that. But then, when i think back it's good to enhance my communication, social relation and give me more experience then others.. see????.. Yes, I will do it!!.... There are more benefits for me.. 

Tiba-tiba teringat ayat yang menjadi prinsip hidup aku selama ni, "BUANG RASA TAKUT SUPAYA KITA TIDAK MERASA LEMAH DAN BAIKI KELEMAHAN SUPAYA KITA TIDAK MERASA TAKUT"....

Jangan pernah mengalah dan berputus asa... Setiap kesusahan akan dijanjikan kesenangan di akhirnya asalkan kita terus berusaha, berdoa dan bertawakal memohon yang terbaik dari ALLAH S.W.T....


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Jom Tengok!