Tuesday, May 28, 2013

Hye tecit, pandainya kamoOO!!

Ehehe sapela tecit tu ekh? (ekh? suku kata yang orang johor suka pakai..baru aku pasan masa bila ntah mmg org selatan bila bercakap hujung2 byk ada suku kata ni..) ok, back to the topic on top... 

Orait si tecit ni mata bOlat, pipi pun bOlat, dagu berbelah, & aku suka sangat tium2 dia sampai merah2 pipi dia... geram punya pasal.. agak-agak siapa?? haa mestila baby tersyang yang mushuk2 manja2 tuhhh..

Apa yang aku nak kata kan on this blog actually is about his intelligent... Yes, kepandaian dia & sikap dia pandai berdikari.. What? baby umur baru 10 bulan dah pandai berdikari?.. Hey, hey, hey,,, cara baby berdikari lain, step by step.. once ada 1 kemahiran atau perubahan dalam diri diorang that's mean minda diorang mula berkembang dengan menimba pengalaman demi pengalaman dalam proses perkembangannya dari bulan ke bulan..

Ermmm mingu lepas baru je aku balik kg. Nak dipendekkan cerita, waktu bangun je dari tido, si bOlat ni terus bangun pergi ke atas katil. Katil ni bukan la katil ada kaki, just katil yang dibentangkan atas lantai je because in his age katil berkaki xleh pakai nanti dia sedar aku tak sedar last2 kang ada yang jatuh terjelepok kat lantai. Menangis x sudah tengok anak berbenjol. That's why aku bentang je katil or tilam tu kat lantai. takut baby jatuh.

ok, once dia dah pergi ke atas katil, aku ingatkan dia nak ke mana. Rupa-rupanya dia pergi ambil sendiri botol susu yang aku letakkan di situ,,, on that time, terpinga sekejap!! owh my son, bijaknya kamoO.. so sweet la.. dah pandai amik sendri & x merengek macam selalu. 

Based on what my mom said, si bOlat ni jadi macam tu sejak papa dia balik masa cuti yang lepas. Punyalah takut tido dengan papa dia siap nak susu pun boleh dia amik sendiri. Haha, terfikir langsung dia boleh cenggitu.. Anyway, satu perubahan positif anak mama... I can't wait nak tgk my cute son ni pandai berjalan. Sekarang ni dah tumbuh gigi empat batang. Comey jahhhh... kdg2 saje kasi jari bagi dia ggit, sakit skit tp suka buat,,, ahaha but make sure jari dah bersih ye,,,

Kata orang kalau gigi dah tumbuh dulu lambat sikit nak berjalan.. Ermmm xtau la, tapi tengok gaya anak mama ni macam tak lama dah.. hopefully masa raya da pandai jalan, dapatlah bergaya pakai kasut & menggayakan baju melayu for the first time in his life...

ok dah, that all.. Thanks for  reading this entry.. Syang korang semua lillahi Taala...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Jom Tengok!