Thursday, April 18, 2013

Bestnya Melancong!!,,, Jeles i..

Urm sana sini duk dengar orang tu pergi Paris, orang ni pergi Thailand, orang sana pergi London n bla..bla..bla..Mesti seronokkan berjalan dan melihat negara orang. Tambah-tambah negara 4 musim yang tiada kat Malaysia yang serba serbi indah ni. Bagi aku walaupun Malaysia ni tak habis pun pusing lagi tapi niat dan keinginan hati nak berjalan ke luar sana amatlah tinggi. 

Jeles sekali ye ngan cik hubby yang dah habis merata negara dia pergi baik London, Nigeria, Filipina, Indonesia, Singapura, Thailand, Vietnam, Australia, dan mana lagi negara ntah dia dah pergi. And now dia masih bermastautin di Australia meninggalkan kami anak beranak kerana urusan kerja yang belum habis kontrak lagi. Memang kalau diikutkan nak bawa aku dan putra aku yang comel2 tu pergi sana tapi memandangkan tempat tinggal dia amat jauh sedikit dari bandar dan mungkin tiada masa untuk membawa aku berjalan-jalan maka disimpan je dulu hasrat tu. 

Buat masa ni ramai membe-membe yang ada study kat oversea. Di India, Egypt, London dan adala lagi yang aku tak tau mungkin. Untung mereka ada rezeki nak ke sana. Apa la nasib takde rezeki nak berjalan atau melancong. Seronok duk tengok cerita Istanbul aku datang. Korang tengok tak???... hehehe seronok kan?... urm yang belum tengok pi tengok...

Kalau ditanya mana tempat aku nak pergi first sekali mesti negara penuh dengan romantik de amore, apa lagi kalau bukan Paris..yanga da menara Eiffel tu.. n kat situ berjiwang-jiwang bagai.. tak ke seronok camtuh,, yang tak seronok tu orang takde jiwa..haha jangan marah.. Second, aku nak pergi Belanda. Tak kisah lah negara tu pernah menjajah Tanah Melayu suatu ketika dulu tapi yang menarik kat sana adalah tempat tanaman bunga tulip terbesar dengan ada kincir angin yang nyata takde kat Malaysia.  Ketiganya, mestilah London, sebab nak merasa salji...wuhuu~~~,,,,, 

Doa-doalah dapat merasa ke sana....aminnnnn

2 comments:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete
  2. Insyaallah, terima kasih atas info yang diberi..

    ReplyDelete

LinkWithin

Jom Tengok!