Monday, April 22, 2013

AKU JADI "PROMOTER"

Nak gelak rasanya bila nak buat entry ni, sebab apa korang nak tau??? teng..teng..teng...saspen x? saspen x?
Actually this week, ermm not this week la but starting from last week ayam yang aku pelihara, owh aku tak citer pun ea sebelum ni aku ada buat projek ternakan ayam organik maksudnya ayam tanpa suntikan la. And now ayam tu semua dah besar-besar belaka. Tadi dalam pukul 10 lebih aku dan membe-membe pergi promote ayam-ayam kat kawasan perumahan staf, kat area fakulti. Kitaorg terjah je pejabat timbalan dekan, bilik-bilik pensyarah semua tu..haha.. Alhamdulilah dapat jugak sambutan dari diorang. Ada support from them.. thanks sesgt pd yang order tu.. Banyak pengalaman aku dapat masa jadi promoter ni. Masa aku gi kat tadika, ada baby sorang ni didukung oleh staf kat situ, sempat aku dukung budak tu. Umur lebih kurang anak aku je 9 bulan but anak aku bru 8 bulan. Tapi yang peliknya budak ni kurang aktif, merangkak pun tak pandai lagi. Anak aku dah nak belajar berdiri dah. Jarang dilatih mungkin. Atau budak tu yang malas nak belajar,,, huhuhu... Dah tu kitaorang ni pakai tshirt and tracksuit je gi amik order ayam. As university student, biasalah pakaian kena kemas. But on that time ktaorg bru je lepas kelas ladang jadi go on terus je. Ada yang pandang atas bawah..haha.. pelik ye kak??? watever la.. yang penting ayam-ayam ktaorang terjual. ketepikan itu semua.. Dah macam penternak berjaya aku rasa time tu.. Orang pergi pejabat buat urusan rasmi tapi kami pergi untuk jual ayam.. tak ke kelakar???..hahahaha... 

Apepun malam ni kena rush sembelih 30 ekor and kalau order yang 50 ekor dr sorang customer tu jadi makanya 80 ekor la kena sembelih. Hamekk ko,,, lenguh lutut cheq ni haaaa berdiri lama2.. Perhimpunan pun x lama gini. 1 jam je masa zaman sekolah tapi ni mungkin dekat 3 jam. Walau bagaimanapun aku bersyukur x sembelih ayam around 3 pagi. Sebab ada group yang buat masa masing-masing tengah membuta.. Yuhuuu... Chayok la... K la babai.. 

p/s : Nak order ayam x??? (sempat lagik,, >_< hik,hik,hik )

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Jom Tengok!