Thursday, November 29, 2012

Gelagat Pengunjung ke MAHA 2012

Sepanjang minggu ni berlangsung MAHA 2012 bertempat di MAEPS...di Universiti Putra Malaysia.. Dalam tempoh ia berlangsung aku telah menjejakkan kaki ke sana selama 3 kali.. penat dia tak payah cakap la. Dalam penat2 pun 1 perkara yang aku suka adalah perhatikan gelagat orang ramai yang datang..

1. Masa kat pintu masuk, masing-masing sibuk nak pancung memancung kenderaan masing-masing. Orang lain U-turn jauh2 tapi yang ada main short cut je. Orang yang kena pancung pun mula wat muka tak puas hati sebab kena tunggu lama then kena potong lagi. Kesiannnn....

2. Bila dah masuk, ada yang mengejar parking yang nak dekat dengan tempat gerai. Orang tengah ramai tentu la dah penuh. Buat la pusingan ubat nyamuk byk kali sampai jumpa semula parking kosong.

3. Mana yang anak ramai ada yang beli makanan kongsi2 takut tak cukup duit. Makanan dia boleh tahan mahal. Aku beli nasi berlauk sotong dan rebung pun sudah RM7.50!!!! sentapppppp!!... tapi dah amik bayar jela..

4. Bila naik bas shuttle sebab jauh nak jalan isi penuh2 macam tong sardin sanggup berhimpit-himpit asal sampai destinasi.

5. Paling disukai sesiapa pun, asal ada tester makanan or minuman.. apa lagi MESTI sebat mesti rembat.. Tak cukup satu amik 2 dan seterusnya.. X payah beli makanan, makanan TESTER tu pun dah boleh buat diorang kenyang dari satu booth ke booth yang lain.

6. Ibu-ibu beria mengawal anak dalam suasana orang yang ramai. Anak yang tak dengar cakap kena la marah....

7. Bila ada suasana atau permandangan yang dihias cantik mesti nak amik gambar.

8. Bila ada penjual tunjuk tester macam nak beli tapi padahal nak makan je.. kata orang amik peluang

9. Baby yang duduk dalam kendong, siap ada yang tertido-tido ikut parents berjalan. Shopping macam tak cukup-cukup.

10. Muka ada yang termengah-mengah dek penat berjalan macam bermarathon beribu kilometer gayanya.

Banyak lagi sebenarnya.. Apa-apa pun merancang sebelum  membeli itu perlu untuk mengelakkan pembaziran. Dinasihatkan memandu dengan berhati-hati dan awasi kanak-kanak yang dibawa ke sana. Kalau hilang susah nak cari.. Salam AGROPertanian...>peace<

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Jom Tengok!