Saturday, October 20, 2012

Penangan Muara Hati



Salam kengkawan, sahabat handai dan semua la yang mengenali atau tidak mengenali diri ini...

MUARA HATI

Hafiz & Siti Nurhaliza

Cinta terpisah ruang waktu
Tetap cinta bersatu dalam hatiku
Walau raga kita tak mungkin bersama
Ku yakini hati kan tetap setia

Ku percaya ke mana pun kau berjalan
Suara cinta menuntunmu kepadaku
Kerna bila cinta sudah bersemadi
Takkan terpisah hati

[Chorus]
Demi cinta dalam hatimu
Ku yakin engkau untukku
Meski jejak pisahkan kita
Cinta kan bawa kembali padamu

Aku ada kerna kau ada
Dan cinta hatiku hanyalah untukmu
Jalanku tertuju padamu
Ke mana pun kan pasti kembali

[Ulang chorus]

Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk
Bersatu dalam hatimu
Hanya dirimu dan aku

Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk (merasuk dalam hati)
Cinta

Ha pernah dengar tak lagu ni?.. Lagu ni cukup-cukup popular sekarang. Nak tahu kenapa? Aku ni jarang2 update lagu-lagu baru. But since aku kerap dengar lagu ni. Aku jadi suka. Tambah2 yang menyanyi Dato Siti!! my peberet singer..hehehe.. muka lawa suara sedap, untung Datuk K.. upsss kua topik dah.. k2 back to title.. masa aku naik bas nak pergi fakulti ada sorang perempuan ni duduk sebelah aku, bertudung litup, duduk sopan kaki kepit2 u ollss.. nampak solehah coz tudung dia tudung bawal tu dia tak sempangkan ke kiri kanan pun, jatuhkan ke bawah je. Pakai baju kurung. Then, duk tegak je. Tak toleh sana sini pun. Then, radio kat bas memutarkan lagu MUARA HATI nyanyian Hafiz dan Siti Nurhaliza.


Aku terdengar macam ada suara lain turut sama menyanyi agak kuat jugak:

Demi!! cinta!! dalam hatimu~~~

Ku yakin engkau untukku~~~.....

Aku toleh sebelah aku, rupa-rupanya perempuan yang duk sebelah aku yang nyanyi. "OMG!" siap mimik muka penuh perasaan dia menyanyi tanpa peduli orang sebelah. Huhuhu.. ada gak orang macam ni. Tak malu ke orang dengar. By the way aku nak tergelak pun ada gak tapi control la beb kang malu dak tu nanti.hehehe. 

Lagi satu cerita masa di makmal jahitan. Tengah2 kami menyulam kain, aku ni amik sains pertanian tapi kena gak sulam menyulam ni sebab aku amik minor KH.. Ok sambung balik, tengah sulam menyulam, kawan aku duk pasang lagu muara hati. Siap menyanyi lam makmal. Nasib baik la demonstrator ktorg cool and sporting. Lepas lagu tu habis diulang lagi berkali2. Dah lama boring katanya tapi diulang putar jugak itu lagu..haiyoO!! haha dah jadi nada India cakap melayu. 

Time nak balik dari makmal, aku pun siap nyanyi lagu tu sambil jalan. Tapi slow2 jela kang org dengar. Suara bukan sedap pun. Cam halilintar je..haha.. Tapi suara aku sedap jugak pe. Kalau jadi MC or pengacara majlis mesti org suka dengar sampai masa sekolah ada cikgu ni puji :

" Haziqah, awak tak nak masuk audition jadi pengacara nona ke?.. Sedap suara awak kalau jadi pengacara. Saya suka."

gulp! uhuhuhu...tersipu2 malu la jgk time tu tp stay cool...... hehe..pengacara nona katanya kannnnnn... fofular saya kalau msuk tv. Haa kaannn bukti suara tu ada value..ecece masuk bakul angkat sendiri!!!! urmm who care??? i don't care. Tapi mmg sdap la coz aku dah penah join audition saje2 utk pemberita TV3 masa hari belia negara tahun 2011 dgn Yasir Mansor..


Ready!!.. 1, 2, 3...

Haa tu dia.. dia pon ckp sdp2.. time tu kmbang la skjap tapi xla meletopsss... nak cakap aku bangga??. terpulanglah,, i know i got talent.. jgn jeles u...apa pun aku bersyukur dikurniakan kelebihan dr Allah.. Alhamdulilah.. want more pic???..



that's all... bubbyeee...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Jom Tengok!