Monday, December 13, 2010

PERLU KE SAMBUT HARI LAHIR..??

Salam semua..
Masa tengah duduk berehat tadi tiba2 terfikir plak update blog ni berkenaan tajuk kat atas tu..
Bila tiba je bufday mesti ramai kan yang siap sedia nak sambut dengan lilin berbatang2, belon, beraneka jenis makanan untuk dihidang kepada para jemputan dalam majlis hari lahir..
Seronok je rasa bila orang ingat bufday kita kan...
Tapi tak semua akan merasai keadaan sedemikian, cuma segelintir orang je yang berkemampuan akan menyambutnya.. Bagi yang berkemampuan cukup la sekadar sepotong kek...
Bagi saya la sambut atau tidak tu x penting pun sebab dari kecil lagi saya x pernah pun sambut hari lahir. Kadang2 nak dapat ucapan hari lahir dari orang terdekat dan adik beradik pun susah..
So, x heran la bila tiba hari lahir cuma sekerat dua je ucapan dari orang yang mengingati kita. Apa yang penting diri kita adakah kita bermuhasabah dengan peningkatan umur yang semakin meningkat. Adakah kita akan diberi kesempatan umur lagi untuk terus beramal. tu yang penting. Kalau sambut bertingkat2 kek sampai x larat nak habiskan x guna juga. Membazir tu ada.
Bagi yang kat luar sana tu kalau anda tidak pernah menyambut hari lahir atau tiada seorang pun yang mengingati hari penting bagi anda janganlah risau dan jangan bersedih. Bersyukurlah kepada Allah yang telah beri kepanjangan umur dan rezeki kepada kita. Berdoalah semoga akan bertemu lagi tarikh yang sama juga akan datang. Walau orang lain x tahu tapi Allah tu Maha Mengetahui sifatnya. 
Okay, jumpa lagi akan datang.. semoga kalian terus diberkati.. Insyaallah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Jom Tengok!