Tuesday, March 25, 2014

Diriku Ditinggal Lagi..

Benarlah kata-kata,

SAYANG ISTERI TINGGAL-TINGGALKAN
SAYANG ANAK TANGAN-TANGANKAN

sumber : google

Sebelum aku bertutur jauh, izinkan aku memberi pengertian maksud aku ditinggal lagi...
Bukan penceraian dimaksudkan tapi adalah sebuah perpisahan yang menuntut pengorbanan dari seorang suami terhadap isteri dan anak-anak..
Sekali lagi si suami menunaikan tanggungjawab mencari rezeki di luar negara..
Jauh beribu batu dari tanah air..
Memakan masa lebih 10 jam dalam pesawat..
Menunggu tiba di tapak kerja seharian..
Jiwa ini cukup terganggu dengan berita pesawat yang hilang..
Apa taknya, pesawatlah yang menjadi tunggangannya apabila pergi balik dari tempat kerja ke tanah air..
Doa seorang isteri sentiasa mengiringi..
Semoga esok hari selamat sampai ke destinasi..
Hati kecil ini tersentuh bila mak memberitahu si anak memanggil-manggil dan melambai-lambai si ayah tatkala sebuah teksi datang mengambil ayahnya pergi..
Dalam kesamaran teksi menghilang si kecil pun mula senyap dan sebagai seorang ibu aku merasai apa yang dirasakan oleh anakku itu..
Pasti dia merindui belai manja dari ayahnya.. 
Maafkan mama juga sebab terpaksa jauh buat sementara..

Aku akui,
aku tidak sekuat yang disangka..
di saat aku dan anak ditinggalkan bermakna bermulalah hari aku menghitung semula kepulangannya..
situasi ini amat sukar..
senak menahan debar..
lelah menahan sabar..
hendak digapai tidak kesampaian..
hendak diraih jarak memisahkan..
tapi hanya hati pengikat cinta kasih abadi sesama suami dan isteri...

Hujung tahun,
diharap pengakhiran dia di sana..
Kembalilah ke sisi isteri dan anakmu tercinta..
Kami menenti penuh setia..
 
 
sumber : google

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Jom Tengok!