Saturday, February 16, 2013

Kembalikannya semula

Salam sayang...

Hari berganti hari kini aku kembali lagi. Pengajian aku sudah menginjak ke semester 6. Pejam celik pejam celik begitu cepat masa berlalu. Aku tak tahu kenapa untuk menghadapi semester 6 ni terasa gementar, cemas dan perasaan bercampur baur. Kerisauan terhadap 'sesuatu' sering mengganggu fikiran aku. Aku cuba untuk tenang dan sabar dengan situasi yang berlaku. Aku pohon pada-Nya agar saat dan hari yang mendatang tiada lagi gangguan demi gangguan yang aku alami dan mampu berada seperti sedia kala. Kehidupan yang menagih diri memikul dan melaksanakan tanggungjawab menggerakkan aku supaya sentiasa bersedia dan cekap dalam mengurus masa. Lama untuk aku mengadaptasi dengan status dan situasi baru. Kini sudah 6 bulan aku bergelar seorang ibu dan setahun 6 bulan aku bergelar isteri. Syukur semakin lama Allah semakin murahkan rezeki kami. Namun kerisauan terhadap pengajianku juga semakin memuncak. Aku perlu melakukan satu gelombang transformasi yang lebih dahsyat dari tsunami. Semuanya membutuhkan komitmen yang sangat tinggi untuk merealisasi impian yang dihajati. Benar. Hidup tak selalu indah tapi keindahan sentiasa ada dalam kehidupan. Hanya kita perlu mencari dan terus mencari. Semoga azam yang aku hajati untuk menggenggam ijazah dengan kepujian kelas pertama terlaksana semula. Ya Allah kembalikan semula semangatku.. Kembalikannya semula padaku. Hanya engkau Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Amin.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Jom Tengok!