Thursday, April 14, 2011

Kau Jangan Cabar Aku!

Wahh macam ape je tajuknya kan tapi actually puas sgt hari ni.. baru je hantar projek eletronik kepada pensyarah Kemahiran Manipulatif tadi, Encik Haris.. Syukur diterima dan dapat markah penuh. Tak sia-sia aku buat. walaupun pada mulanya jenuh gilerz nak siapkan projek tu, nak kena rendam asid, nk mlukis, nk lubangkan papan litar lg, nk pasang, patri. mcm-mcm la.. masa first time buat, x hidup., x tau silap apa. minta en. haris cek.. ok mmg ada silap sbb ada wayar x bersambung, dah kne wat jumper.. cek lagi kali kedua tak idup jugak.. en. haris try pakai power supply.. last2 satu benda yg aku tak jangka, kapasitor MELETOPP!!!!.. Arghh!!.. tensen tol.. kena pasang balik kapasitor baru.. Haduhh... Nak kena remove saki baki patri yg ada.. siap sudah pasang yang baru, masih x berfungsi & x bunyi pun.. Macam hampehhh!! je wat benda ni la aku cakap dalam hati.. Bila diperiksa semula susun atur komponen semua betul,, En haris bilang lagi..eh, cam indon lak pakai perkataan bilang2 ni.. ada pintas banyak sbb tu x idop.. dengan hati bengkek aku pi buang mana2 soldering yg dok nk temu2 tu biar terpisah & x bersambung.. Next, dalam aty berkata lagi ni kalau x idop aku nk je buang dalam tong sampah bersemadilah ko dalam plastik itam tu.. EHH,, dgn x semena-mena terus idop projek sirenku.. Huahuahua.. gembira x terkata...Nak melompat2 malu ramai orang.. so senyum jela.. Tapi cobaan x berakhir takat tu je.. bila dah bwk balik ada wayar jumper ni terputus pulak.. Ahh sudah pi patri semula.. Masa hari nak hantar  wayar sambungan ke bateri pulak putus..grrrrrr~~ sajer nak mencabar aku benda ni.. Kenalah sambung balik... Hmmm.. nasib baik idup.. terus jumpa encik Haris... And Then......................................................APPROVE!!!!!!!! FULL MARK........ hehe...

p/s : moral of the story.. bila buat silap jngan putus asa. Try sampai boleh...Yeahhh

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Jom Tengok!